2 september 2009

Barnmorskebesök

Idag har vi varit hos barnmorskan igen på koll. Alltid lika roligt att få höra bebis:) Inte lika roligt att väga sig då...men som barnmorskan sa, det är ju jag som får jobba bort det sen;) Ett halvt kilo i veckan fram till förlossning sa hon är det ideala. Men vi får väl se vad det hamnar på;)
Blodvärdet var bra iaf 126 lågt det på den här gången så det blir att fortsätta äta järntabletter, iaf varannan dag. Bebis hjärtljud låg på 132 vilket inte är så högt men det kunde bero på att jag låg på rygg och aortan kommer i kläm. Följer min kurva fint också:) Bara precis över mittkurvan och det är skönt för det betyder att bebis växer precis som den ska:) Lill*n låg med huvudet neråt och ryggen som i en båge uppåt med benen pekandes ut mot högra sidan av min mage. Och det är ju där h*n ligger och kickar på mina revben så det stämmer ju jättebra med det jag känt:P

Fick ett brev på posten idag om att jag blivit antagen till grundbokföring och databokföringskursen! Så nästa vecka är det slut på ledigheten och dags att plugga igen:) Känns himla bra att få avverka lite sånt innan bebis kommer och inte så långt tills jag är redovisningsassistent:)

Om två veckor börjar föräldragruppen också! Började bli orolig ett tag för att vi blivit bortglömda, för det känns nödvändigt att gå för att få lite bättre koll. Undra vad vi ska göra? Sitta i ring och träna på att andas rätt kanske?;) Spännande ska det bli iaf!

Skulle lagt in en magbild igår också men det mobila bredbandet och jag kom inte överrens, så jag gör ett nytt försök senare idag!

Kram kram!


Inga kommentarer: