24 november 2010

Och jag längtar...

Längtar otroligt mycket till helgen nu! På fredag åker nämligen jag, Joline och syster upp till mamma i Äspnäs för att baka tunnbröd, mys! Och på lördag åker jag och älsklingen till Östersund och firar årsdagen, som egentligen är imorgon ;) Det blir shopping, fin middag och bio. Mycket orginellt inte sant?;) Bara att sätta sig i bilen utan skötväska, barnvagn osv. kommer kännas konstigt, fast skönt ändå. Joline kommer vara i goda händer hos mormor och morfar medans vi laddar batterierna;)
På söndag, första advent, ska jag och syster baka adventsfika och annat smarrigt :) Kanske lyssna på lite julmusik och så pynta såklart! Måste uppdatera jullådan också när vi väl är i Östersund på lördag. På något konstigt vis så lyckas den minska för varje år´:P Sen är det ju alltid kul med nya grejer ;) Tänkte jag skulle visa hur vårt kök ser ut nu också, lite före och efterbilder när det väl är piffat och så. Allt är ju inte klart men några glimtar kanske är intressant att se?

Idag så har jag och lillskruttan varit ute i det vackra vintervädret och åkt pulka. Jag bara älskar vintern! Det är så otroligt vackert med allt det vita överallt, som i en saga:) Och det är glada miner från Jolines sida också så fort vi kommer ut, men herregud vilket liv det blir när alla lager kläder ska på! Alltid en utmaning... och Joline är ju en tjej som helst vill göra allt själv utan hjälp;)
Som i morse när jag tände upp så åker hon fram på rumpan fort som attan direkt jag öppnat vedlådan. Då ska hon hjälpa mig att riva av näver som jag ska använda, sötungen<3 Sen sitter hon bredvid mig alldeles förtrollad av elden när jag tänder tändstickan och skulle inte elden mot all förmodan ta sig så hjälper hon mig att blåsa på glöden också! Hon är så go vår tjej!

Nu är det läggdags.
Godnatt!

Inga kommentarer: