11 november 2010

BF + 10

Detta inlägg skulle blivit publicerat igår, men internet krånglade som vanligt!

Ja, för precis ett år sedan så hade jag gått 10 dagar över beräknat datum. Åh, så less jag var att gå omkring och bara vänta på att få träffa vårt barn! Dagen innan var vi på väg till Henriks mamma för att äta middag och titta i en inredningsbutik då jag började känna en molande värk i ryggen och över magen och så höll de på hela eftermiddan och kvällen . Sen avtog dem en aning  framemot natten, men kunde inte sova igenom dem,  för att börja om igen morgonen därpå, den 10 november. Värkarna kom och gick under dagen och var oregelbundna hela tiden. Framemot kvällen blev de tätare och kraftigare så då ringde vi in till förlossningen för att få råd. Men eftersom de inte var regelbundna så föreslog dem alvedon, massage och ett varmt bad.

Natten kom och inte kunde jag sova när värkarna var ganska kraftiga då. Ringde förlossningen igen och bad om att få komma in. De fick vi! För att få smärtstillande så jag skulle kunna sova var det tänkt, då det skulle bli andra natten utan sömn. Då var klockan strax över midnatt och vi tog med oss den färdigpackade BB-väskan utifall det skulle vara något på gång och så for vi in mot Örnsköldsvik.

Nu har jag kanelbullar på jäsning och en kladdkaka med kolafyllning klar för morgondagens firande :) Självklart blir det tårta också och cupcakes! Tänk min lilla tjej är inte så liten längre... 1 år imorgon!:) Kan inte för allt i världen förstå vart den tiden tagit vägen. Fort har det gått, men ett underbart alldeles fantasktiskt år har det varit.

Underbara unge, vi älskar dig så!




1 kommentar:

Anonym sa...

och jag satt med telefonen i högsta hugg och väntade på få ett mms som bekräftade att lillan "ploppat" ut =) Minns det som om de va igår;) Tycker också att tiden gått fort!! Ses imorgon:)Ge lilla damen en stooor grattis kram från låtsas moster ;P