26 november 2010

Fredag, äntligen fredag!

Så härligt att det är helg, och nu framöver har vi ju fyra härliga adventshelger att se fram emot! Med jul sen som en underbar final:) På söndag ska vi äntligen få göra lite julmysigt. Älskar det! Underbara dofter sprider sig i huset från julbaket och tända ljus sprider värme om kvällarna.

Idag så har vi bakat massa tunnbröd tillsammans med mamma & syster. Mamma och jag hjälptes åt att kavla och Elina gräddade och för det mesta var det glada miner: En och en annan svordom kom från bakugnen ibland och en och en annan tunnbrödsbit brändes vid eller halkade ner på golvet;) Inte var det särskilt varmt i bakstugan heller så vi trängdes där vid ugnen på slutet, men jag måste säga att på sluttampen hade vi ett jädra tempo alltså! Joline hjälpte till på sitt eget vis, satt på bakbordet och kastade mjöl och roade sig med det en stund, hihi. Men fort blev det dags för hennes sovstund och då kunde jag hjälpa till lite mer:) Att se till en 1-åring är ett jobb i sig ska ni veta! Så sen sov lillskruttan duktigt ute i vagnen tills vi var helt klara. Mammas fina underbara unge!
Även fast det är kan vara kämpigt ibland när vi ska lägga lillan, så är hon ju så fantastiskt gullig nu! Ikväll bara så var det ju samma visa, hon sätter sig upp och jag lägger ner osv, osv... men så ställer hon sig upp, spottar ut nappen och ger mig en puss på munnen! Sätter sig ned igen och gosar ner sig i kudden, sen fick hon lite vatten för att komma till ro och så somnade hon utan protest. Så mycket kärlek så att hjärtat svämmar över.

Tror att det blir att hoppa in i duschen för mig strax. Imorgon bli det tidigt upp då vi ska lämna skruttan hos mormor och morfar. Hon ska få följa med dem på julskyltningen bl.a.:) Vi ska ta till vara på tiden på tu man hand på bästa möjliga sätt, bara rå om varandra. Sen på söndag så ska vi pussas och kramas med våran lilla bebis igen <3

Inga kommentarer: