25 november 2010

Jag rekommenderar!

Som Buzzador har jag fått prova på 2 parmesanostar från Zeta. En som lagrats i 14 respektive 22 månader.
Parmesan är inget som jag köper särskilt ofta då det brukar vara ganska dyra;) Men nu tror jag att det kommer bli tätare mellan köpen för de här ostarna var gudomligt goda! De har fått smaksätta mina kycklingschnitzlar som jag nämnt här på bloggen och även min bacon och bönröra, och till söndagssteken så åkte den sista biten ner i potatisgratängen.

Visst kostar det lite extra, men en ost håller sig i kylskåpet i 3 veckor när den öppnats och inte behövs det mängder i matlagningen för att ge smak. Lite vardagslyx med riven parmesan över köttfärsåsen kanske? Eller varför inte äta den som den är till ostbrickan! Väl värt varenda krona :) För matlagning behöver inte vara särskilt krångligt bara man har bra råvaror. Min favorit bland ostarna är nog den som lagrats i 22 månader, något mer smak som stannar kvar länge:)

Gå gärna in på Zetas hemsida för att läsa mer & få inspiration till matlagningen!



Och glöm nu inte att klicka HÄR och bli en Buzzador ni också för att ta del av deras kampanjer!

Inga kommentarer: