29 november 2010

Just my luck!

Vilken dag det blev i lördags! Jag och älskling skulle åka till Östersund alldeles själva för att shoppa inför jul och fira årsdag som sagt. Men inte blev det riktigt som vi tänkt oss, för när vi kom hem sent på lördagsnatt hade man kunnat tro att vi precis kommit hem från en veckas charter. Ni kanske har hört om parasiten i vattnet i Östersund? Ja, självklart lyckades vi pricka in att åka den helgen... Vi däremot hade varken hört nyheten på radio eller läst det, så ovetandes gick vi omkring på stan. Hur vi blev varse om hela händelsen var när vi skulle försöka få i oss nått kaffe innan storhandlingen och då fick vi minsann höra.

En riktig mysdag och kväll blev det ju, men hela lördagnatt låg jag med magsmärtor. Älsklingen klarade sig dock. Så vår sovmorgon blev inte riktigt heller som vi tänkt oss och hela adventsmyset och känslan uteblev igår kan man säga. Idag mår jag toppen igen och det tackar jag för! Har hört att det kan ta en vecka för vissa... Förstår inte hur jag kan ha blivit smittad ändå, för inget vatten drack vi ur kranarna. Tur att det slog till när vi kommit hem iaf! Henrik var jättetrött och kunde inte köra hela vägen hem, så sista biten körde jag. Annars hade vi nog varit tvungna att övernatta i bilen :P

Ja, inte kunde man tro att det skulle vara så exotiskt att åka in till stan ;)

Inga kommentarer: