25 november 2010

Duktig Harry?

Fick sovmorgon till 7 i morse av skruttan :) Alldeles perfekt tid tycker jag att kliva upp! Tydligen är jag helt död på morgonen nu för tiden när Henrik åker till jobbet och ska säga hejdå:P

Försökte senarelägga Jolines sovstund idag också, bara för att testa inför dagis och så. Hon somnar ju annars redan vid 9-30-10 igen och så vill hon inte sova något alls under eftermiddan. Iaf, till 10.40 gick det att hålla henne vaken. Hon somnade i min famn när overallen skulle på:) Trodde¨hon skulle sova lika länge som vanligt då så inte eftermiddan för henne blev så lång, men inte alls. Samma tid vaknade hon;) Men idag så fick jag faktiskt henne att sova en stund till!

Men till höjdpunkten av dagen! Öppnade dörren som vanligt för att släppa in katten (han hoppar på handtaget när han vill in) Slängde ut en soppåse medans så jag kollade inte så noga. Så går jag in och ser att Joline leker med honom, lite konstigt tycker jag att de bara sitter där på golvet rakt upp och ner. Går lite längre fram och får syn på en blodig musj***l som katten släpat in!!! Som han vevar runt och Joline tittar fascinerat på! BLÄ!! Slängde ut katt och äcklet och tvättade dottern noga, plus golv... Haha, så stolt han var lille Harry.

For ner till Ström när älskling kom hem. Mat skulle inhandlas och en månadsranson av hönsmat såklart;) Alltid lika skönt när det är påfyllt i kylen. Och mer ska handlas på lördag, toklängtar!

Nu är det bäst att jag kryper till kojs, för morgonen blir tidig för då ska det bakas tunnbröd så det står härliga till!

Fick lätta mitt hjärta för bästa vännen ikväll. Så underbart det kan vara att bara få dela något jobbigt med en annan. Livet känns lättare nu! Tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

<3 Kram!!