19 augusti 2009

Planerat?

Fick frågan på jobbet idag innan jag for hem om bebisen var planerad... och vad fan ska man svara på en sån fråga?! Känns ju väldigt personligt att fråga en sån sak. Blev alldeles ställd och fick ur mig typ "ja, det var det väl" och efter det svaret så får jag nästa fråga "hur gammal är du?" och där hade jag sån lust att gå därifrån... men det gjorde jag självklart inte, utan svarade att jag är 20. Vilken dömande blick jag fick sen...

Hade sån lust att svara precis som Johan Glans gör i det här klippet!

2 kommentarer:

Malin Hanning sa...

Som om den personen har med det att göra! Det är synd att man ska få stå ut med mer skit och blickar bara för att man är ung mamma...

Emelie sa...

Precis så tänkte jag också! Det är helt otroligt vad folk tar sig frihet att säga till gravida. Men fick iaf höra att jag var modern som fick barn så tidigt av en annan på jobbet igår:P Tyckte det va lite roligt:)