24 augusti 2009

Hemma igen

Då var vi hemma igen och alla marsvinen har gjort sig hemmastadda i sina nya burar i den lilla stugan på tomten. Vi möttes också utav 7 otroligt söta små gula kycklingar som ena dvärghönan ruvat fram:) Trodde inte att det skulle bli något faktiskt, så jag blev riktigt överraskad!

Idag på förmiddan har vi hunnit med en del! Handla spån och marsvinspellets, gått på arbetsförmedlingen, hämtat Bruno, hämtat ut mitt körkort och hämtat ut bilbarnstolen. Och nu i eftermiddag/kväll så har vi börjat med projekt äggkläckningsmaskin!:) Av en enkel plywoodlåda och en värmeslinga ska vi alltså försöka kläcka fram små kycklingar om det går som det ska;) Just nu ligger temperaturen i lådan på 47 grader och den ska ner till 37,8 för att vara perfekt, vilket är lite krångligt. Man får borra ventilationshål tills man uppnått rätt temperatur och det tar ju sitt lilla tag:P Har vi tur så kanske vi blir färdiga i morgon. Om vi har tur alltså.

I morgon måste jag ringa barnmorskan och fråga vad jag ska göra med min rygg. Jag står snart inte ut längre...Nu gör det ont när jag står, sitter och ligger ned. Funderar på om det kan vara en inflammation i muskeln? För det är på precis samma ställe jag haft ont i en månad nu. Det lär ju inte bli bättre ju längre jag väntar iaf.

Snart blir det nog sova för min del. Orkar inte hålla ögonen öppna.

Kram på er!


Inga kommentarer: