28 augusti 2009

Min syster Superwoman

Nu har den bistra verkligheten nått fram till mig också. Jag har lagt allt för mycket ansvar på min syster och gjort det alldeles för enkelt för mig allt för länge. För hur stark man än är så orkar man inte hur länge som helst och det förstår jag nu.

Nu ska lilla Brunis lånas ut. Det känns bra att ha tagit första steget att lägga ut annonsen, men det värker lite i hjärtat. För tänk om han skulle hamna på ett kusligt ställe? där ingen förstod att hans klumpighet inte har något med att att vara elak utan bara att han tror att han är ett smäckert varmblod. Men han kan lika gärna hamna på ett underbart ställe där han får precis den uppmärksamhet och motion som han förtjänar. Det är så jag måste tänka!

Så vet ni någon som vill låna ett kallblod för ett år framöver så hör av er!

Vi har iaf stoppat in äggen i vårat hemmabygge och det går väl sådär. Plywoodlådan funkade inte så vi byggde en låda av frigolit och satte in en 40w värmelampa istället. Men det är inte det enklaste att få temperaturen och fuktigheten att vara stabil. Är temperaturen bra så stämmer inte det andra osv... Det återstår att se om det blir några kycklingar om 3 veckor.

Älskling har varit duktíg och börjat städa ur i hönshuset, för där behöver det isoleras inför vintern. Och tyvärr har 2 av kycklingarna inte klarat sin första vecka så det är nu 5 stycken små som vi hoppas ska växa sig stora och starka.

Nu ska jag mysa ner mig med älskling i soffan<3

Kram på er!

Inga kommentarer: