7 december 2010

Tisdag

Snart är det dags för oss här hemma att förbereda middagen, något så enkelt som blodpudding får det bli idag. Sen så lämnar jag man och barn och beger mig till syster i Ström för att planera och baka julgodis:) Ska bli skönt med lite egentid och lite systertid också för den delen. Annars är det ju en viss dam som tar all min uppmärksamhet;) Kanske kan vi samla ihop gänget till helgen på en glöggfika igen? Om alla är friska och krya förstås:) Skulle vara toppen!

Men till något tråkigare... vattnet i röret till tvättmaskinen har förmodligen frusit, så där är det stopp just nu. Suck, det svämmar över av smutstvätt. Det roliga med eget hus. Och tänk bara om vi tagit tag och skottat upp snö mot väggarna direkt som min kloke far sa. Det har jag och Joline iaf gjort idag, när det redan kan vara försent, såklart! Man lär sig aldrig...
Min fina sambo har iaf något roligt att syssla med i aftonen, att stå med värmepistol och hålla tummarna att det inte frusit längre ner i röret. Dvs under golvet...


Inga kommentarer: