5 december 2010

Julbord & 2:a advent

Har redan varit uppe ett par timmar nu med lillskruttan. Älsklingen ligger fortfarande och sover och ska väcka honom sen lagom tills julkalendern börjar, tända andra ljuset och äta lång söndagsfrukost. Vi var på julbord med hans jobb igår och Elina var barnvakt. Det hade gått jättebra:) Jag var nykter hela kvällen så jag ledsnade och körde hem vid elvatiden men lämnade Henrik i Ström så han fick vara kvar en stund till. Men det var inte lätt att somna! Tror att jag äntligen slumrade till när jag hörde Henrik kommit hem och började tända upp i kökspannan:P Joline hade ju vaknat första gången vid 5 igår morse så jag var lite slö igår, men trevligt var det den lilla stund jag var där.

Nu har vi diskat undan från igår då Henriks mamma med sambo, Henriks syskon & Jolines kusin var här och hälsade på oss och tittade hur vi bodde:) Synd bara att det blev så kort stund. Men lite fika och surr hann vi ju med iaf, och Joline & kusin kunde faktiskt leka tillsammans lite grann  för första gången. Så sött! I eftermiddag kommer syster & sambo hit  på adventsfika och hade tänkt att bjuda dem på hemmapizza också om dem är hungriga:P

Nä, nu ska jag ta mig morgonens första kopp kaffe. Välbehövligt!

Ha en jättemysig 2:a advent!


Inga kommentarer: