30 december 2010

Sjukstuga

Här hemma är vi förkylda hela bunten. Kände ju av det redan i tisdags men igår slog det till rejält. Hann med en förmiddagspromenad och sen var jag soffliggandes resten av dagen. Joline är så snorig också stackaren så hon somnade inte förrän 12 igår natt mellan mig och Henrik i sängen. Lättsammast så när man ska torka näsan och trösta flera gånger per natt. Hon sov oroligt hela natten och vaknade 5 i morse och då var inte jag pigg vill jag lova! Lyckades turligt nog att få henne att somna om enda till 9, så nog är vi utvilade ändå och det är skönt! Det värsta är nog att jag har nått så fruktansvärt ont i magmusklerna från träningen i tisdags (märks att det var ett tag sen!) att jag inte kan hosta som en normal människa utan att det känns som att magen ska gå sönder.

Ska försöka att städa undan lite här hemma också för ikväll får vi middagsgäster:) Svärfar, svägerska och Jolines kusin kommer hit och äter tacos med oss, då känns det lite lättare med förkylningen också när man har något kul att se fram emot:) Bäddade ju rent igår och ni förstår hur dumt det var?! Joline snorar ju ner allt i sin väg:P Men lite fräschare är det ju iaf och att byta ofta är ju bara bra.

Tapet är bestämd till kontoret nu, en randig i gammaldags stil. Ni ska få se! Vi börjar iaf med det rummet, sen hallen uppe. Det som ska bli Jolines rum är det inte så bråttom med än, för där ser det faktiskt inte så dumt ut just nu.

Nu är det någon som ropar på mig!

Inga kommentarer: