17 december 2009

I valet och kvalet...

Funderar starkt på att beställa en ny kamera. Den vi har nu är hur kass som helst och det är inte alls kul att inte ens få ett bra kort på Joline! Har nämligen 50% rabatt på valfri vara hos Ellos och då kan jag ju t.om. köpa en rätt bra kamera dessutom!:) För man vill ju komma ihåg alla stunder när de är så här små, och hur synd skulle det inte vara om man inte hade en enda bild från den här tiden? Måste nog beställa den nu på en gång tror jag närmare bestämt! För annars kommer jag nog ångra mig djupt.



Mammaträffen hos Annica nr2 var toppentrevlig!:) God mat och bebisprat. Synd bara att det blev sån kort stund för mig, då vi hade tid på BVC kl 13. Och det var så skönt att få komma dit! Har en jättebra sköterska där:) Hon går upp i vikt som hon ska, t.om. lite över kurvan;), och hon tyckte att det var jättebra att vi hade hittat ett sätt som funkar för oss när det gäller amningen. Jag kände hur tyngden lyftes från mina axlar och kanske var det därför som lillan åt så bra när jag ammade henne i väntrummet sen! 15 minuter åt hon intensivt(händer inte ofta!) och sedan somnade hon om:D Hon utvecklas fint också:) Log stort mot BVC sköterskan när hon höll henne;) *stolt mamma* Sen så har hon börjat kunna sova själv i sin vagga också! Två nätter i rad och det har gått jättebra:) Så, nu har jag fått skrytit lite:P



Henrik jobbar till elva ikväll så det är lugnt här hemma;) Ute är det iskallt så vi eldar för fullt!

Nu vaknar Joline!

Kram på er!



1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att allt går bra för er och att fröken Jolin växer som hon ska=)

Massa kramar till dig och en puss till lill-skrutten:)
/Erika