11 december 2009

"Hemma" i Äspnäs

Nu har vi dragit iväg till mamma och pappa igen! Packade in bebis, hund och vagnen i morse och for. Trångt var bara förnamnet! Önskar en fin kombibil av tomten i julklapp;)

Min älskade dotter ligger och sover så sött i soffan just nu:) Älskade barn! Har var ganska låg de här närmsta dagarna... det gör riktigt ont i mig att jag inte kan helamma! Hon får nu ersättning 3-4 ggr/dag och det har funkat toppen. Men nu så börjar hon gnälla vid bröstet bara efter ett tag, de målen hon äter hos mig. Är alltid nära till tårar när hon skriker för att det inte finns tillräckligt. Att tillslut behöva be Henrik koka vatten och göra iordning flaskan känns som ett knivhugg i bröstet... hur bra mamma är jag, som inte ens kan ge min dotter mat? Usch, så otillräcklig jag känner mig! Kommer andra titta snett på mig ute på stan när jag tar fram flaskan?

Det är inte alltid lätt! Trodde verkligen att det skulle funka...ville verkligen att det skulle funka!

Nu ska jag ut och hjälpa syster i stallet och krama min älskade Brunis<3

Trevlig fredagkväll allihopa!


1 kommentar:

Bananprinsessan sa...

Inte ska du känna dig otillräcklig för att amningen inte funkar idealt. Har hört att det inte är så ovanligt och det finns ju ersättning, ni kan ju ändå få fina stunder när du matar henne. Enligt mig så är ju närheten det viktigaste, inte vart födan kommer ifrån. Och om det känns jobbigt kan du väl låtsas att du är en rik societetsdam från 1700-talet, då var det ofint att amma :P Kramar