29 mars 2011

Tisdag

Rubrikerna blir inte roligare än så här nu, mer fantasi finns inte :P
Var till Vårdcentralen med lillan idag och fått hydrokortison och Tavigyl, de trodde att hon kunde reagerat på någon mat eller kanske sköljmedlet vi har så nu ska vi utesluta en del grejer som hon kan tänkas reagera på så hoppas jag att det ska bli bra! Däremot är hostan inte bättre... men det kunde ju hålla i sig länge tydligen. Åh, är inte det, det mest irriterande man kan få höra?! Vi är ju så oroliga att det ska vara något annat som framkallar hostan och så får man såna svar, som om vi skulle överreagerat. Älskade lilla hjärtat vårt, det gör ju så ont i oss när du mår dåligt!

Har precis kommit in från den dagliga promenaden, ska ringa syster strax och prata företag igen. Tydligen så ser det ljust ut för oss och kommunen ska komma och inspektera systers kök bl.a. och se till att det är godkänt. Känns toppen att de inte var omöjliga iaf! Mitt humör är allt annat än toppen idag, det känns som vissa saker måste få släppas ut som legat och väntat nu när allt annat gått i 180 och det inte riktigt hunnits med. Det är konstigt hur jag nästan kan känna att det äter upp mig ibland inifrån när jag mår dåligt, det märks på vågen också och det är inte bra. Som att det jobbiga kräver så mycket energi så det blir inte så mycket över. Ska försöka reda ut det på än gång så det är ur världen och den postitiva energin kommer tillbaka!

Inga kommentarer: