3 mars 2011

Det blåser en storm...

Herregud så det blåser ute! Är lite orolig för vår flaggstång som svajar oroligt mycket:/

Tidig morgon idag med, fast vi fick ju sova hela 1 minut längre idag;) Förstår inte hur hon kan vakna så exakt, hoppas iaf inte på att det är en ny vana. Fast idag var det ingen fara att kliva upp eftersom vi gick och la oss rätt tidigt igår. Vår dagliga promenad uteblir nog idag med, Jolines hosta har inte gått över och inte vill jag ha henne sovandes ute i den här stormen. Ganska halt skulle jag också tro att det är ute på den stora vägen vi brukar gå. Många ursäkter här;)

Igår var det strålande väder iaf och efter finaste vännen varit hit på kaffe, fika och en massa surr så gick vi ut hela familjen. Det är så roligt nu när Joline äntligen vågar gå ute! Hon älskar när man kastar snöboll och snö och när hon får åka kana ner för snökanterna på gården=) När vi var ute så tog jag och klättrade upp på taket och hackade bort isen som bildats och isen som låg i stuprännorna, så nu finns ingen is kvar på ena sidan huset iaf. Borde fixa resten idag så inte rännorna åker med.


Jag fick en hel del skolarbete gjort också på förmiddan, fick tag i hotellägaren som visst fått mitt mail men inte svarat... man kanske åtminstone kan svara nej så jag kan leta vidare? Hon gick tillslut med på en intervju iaf, med lite övertalning från mig. Det är då så himla svårt att svara på frågor när det visar sig att deras företag inte har någon vinning på det hela! Jag vet inte hur många gånger jag fick förklara igår att det är JAG som lär mig av att höra hur det ser ut hos turismföretag. Knappast studerar jag för någon annans skull...
 
Nä, nu ska jag mysa ner mig i soffan med min lillskrutta!

Inga kommentarer: