18 februari 2010

Tillbaka igen

Ja det är tur att man har en sån underbar sambo, vänner och familj! Misstaget kommer jag absolut inte göra om igen. Vilken ångest jag haft... Bröt ihop och satt bara och grät i sambons famn hela den kvällen. Han är så underbar min älskling, finns alltid där som världens bästa stöd när helst jag behöver det. Man känner sig urusel som människa när man gör djuren illa för de förlitar ju sig på oss!

Men det börjar ändå gå mot ljusare tider! Älskling har fått minst 50% jobb med schema nu, annars har han ju bara hoppat in som vikarie när det behövts. Och kläckaren ska jag starta igen nästa vecka. Denna gången kontrollerar jag alla hyllplanen jag sätter in! Finmaskigt nät ska inhandlas så att luften cirkulerar som den ska i kläckaren. 12 st blåa Dvärg kochinägg och 1ost vita. Våra höns har inte börjat värpa än, men hoppas att det ska vara på gång snart. Vi ska dela upp därinne och skilja raserna åt så vi kan kläcka själva också innan sommaren kommer och de kommer att gå alla tillsammans ute.

Snart är det helg igen och då kommer mamma, pappa och syster:) Vi ska fira min födelsedag lite tidigare;)

Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du är tillbaka! Tycker om att läsa din blogg och se hur ni har det!=)

Kram Erika