27 februari 2010

Saturday morning/ - 1kg!

Henrik jobbar hela helgen så då sitter jag här med mitt morgon(förmiddags)kaffe och mina 2 hårdkokta ägg. Det är vad min frukost består av numera. Och det går skitbra! Mätt blir man och innehåller mycket protein. Vägde mig hos Annica igår - 1kg!! Det var kosten som behövdes läggas om för nu åker kilona:D Har t.o.m. fått med mig Henrik så nu skiter vi i allt vad potatis, ris och pasta heter. Nu ska vi bli fit inför beach 2010! Vi ska dra ner på kolhydraterna rejält. Och det gjorde sig självt igår. Skulle ju ha åkt iväg och storhandlat när Henrik kommit hem efter jobbet. Men det var knappt så han tog sig upp för backen hem då och ingen plogbil har kommit än. Alltså inte på hela dagen igår och inte nu på morgon heller:/ Får se om jag får hem honom sen. För det ekar tomt i kyl och frys och lillans ersättning är snart slut den med. Undrar jag om jag kan stå emot att handla något gott? Måste ju fira mitt kilo, haha! Känns iaf jättetaggad nu och har aldrig någonsin haft sån självdisciplin någonsin när det gäller att träna och gå ner i vikt. 14 kilo kvar till mitt slutmål. 9 kilo till mitt delmål. Lägger in en ticker(?!) här på sidan så ni och jag kan hålla koll;)

Lugnt och skönt är det iaf här idag, sitter och tittar på lillplutt när hon sover i babysittern. Hon är som en klocka min flicka:) För det mesta och när allt är bra.
  • 6.30 - Vakna för mat
  • 7.00 - Somna om
  • 9.30 - Vakna och leka (Le stort mot en nyvaken mamma)
  • 10.30 - Mat
  • 11.00 - Power nap
  • 11.30 - Vakna och leka
  • 12.30 - Lite mer mat
  • 13.00 - Sova
  • 17.00 - Vakna för mat
  • 17.30 - Leka
  • 18.30 - Power nap
  • 19.30 - Vakna för mat
  • 20.00 - Leka
  • 21.30 - Power nap
  • 22.30 - Sista målet
  • 23.00 - Sova

Så ser våra dagar ut:) Och emellan sovningar så är det ju byte av blöja också givetvis;) Att ligga på skötbordet är ju jätteroligt! Måste köpa en mobil att hänga däröver, hon börjar ju att röra sig rätt bra när hon ligger där så något behövs nog snart som hon kan fokusera på;) Nytt läte kom igår kväll också "Aj, aj". Hmm... borde inte det vara mitt och Henriks ord? Kanske är hon lite som Pippi?

"Men vem säger då till dig när du ska gå och lägga dig om kvällarna och sånt där", frågade Annika. "Det gör jag själv", sa Pippi. "Först säger jag till en gång helt vänligt, och om jag inte lyder då, så säger jag till på skarpen, och om jag ändå inte vill lyda, så blir det smörj, förstår ni"


1 kommentar:

Anonym sa...

You go girl!;) Det kommer gå jätte bra och du är jätte duktig=) Kram