14 januari 2010

En helt vanlig torsdag

Vaknade med världens träningsvärk idag! Knappt så jag har tagit mig upp och ner i soffan;) Men jag och älskling tog oss ut på en promenad idag med. Man måste ju hålla musklerna varma! Sen så har jag pysslat på med diverse hemmasysslor medans lillan sov vidare i vagnen.

Idag har jag kunnat skänkt Bruno till vem som helst! Borstade honom ute då han håller på att tappa vinterpälsen (måste dammsuga hela tiden!!) och höll inte kopplet så hårt. Då ser jag i ögonvrån en liten katt som vill hälsa på oss, men Bruno har upptäckt den lååångt innan mig (som inte hinner reagera!) och kastar sig mot den! Bruno jagar katten in i vedboden och tack gode gud så hinner den hoppa upp på takbjälkarna! Mitt hjärta höll på hoppa ur bröstet på mig... det vill jag inte vara med om igen! Osäker på om jag kan ha honom kvar sen när Joline blir lite äldre och börjar röra sig kring honom och runt i huset... jobbigt beslut:/

Imorgon åker vi in till stan! Jag ska köpa blondering, förändring behövs verkligen!! Sen ska vi hämta ut termostaten så vi kan fortsätta med "projekt äggkläckare" :) Vill börja köra den snart!

Nu ska jag fika!

Kram kram

Inga kommentarer: