19 juli 2009

Ulvön och mycket annat!

Igår morse tog vi oss, jag, Henrik och Henriks lillasyster, iväg med bilen bort till Köpmanholmen där färjan till Ulvön skulle gå kl 9. Vi var ju såklart lite sena och körde lite fortare en vad man ska, då vi ser en polis stå mitt i vägen...åh, nej...mitt hjärta började rusa så fort så jag trodde jag skulle svimma där ett tag. Det var ju bara till att stanna. Men vi kom som tur var undan med en varning! Kvinnliga poliser är just nu det läskigaste jag vet!

Aja, nu var klockan kvart i nio. 08:55 var vi framme vid Köpmanholmen och skulle parkera, och det var liksom bilar överallt och vi skulle hinna till parkeringsautomaten och inte missa färjan! Vi hann till biljettkön och vi ser att båten redan är full av människor. Kommer vi ens att få åka med? Nästa båt gick 13.45...men som tur var fanns det plats, men det var på håret...1 person till efter vi klivit på kunde de ta med. Äntligen kunde man sätta sig ner och pusta ut lite....

2 timmar tog resan och sen kunde vi kliva av på ön. Jag har aldrig sett ett sånt ställe! Hur sött som helst! Typ Saltkråkan fast 100 gånger finare:) Små söta gamla hus längs en smal väg, där de röker fisk och gör surströmming och på havet seglar en massa båtar. Värsta idyllen! Jag gick runt där och var alldeles förtrollad:) Det finns inte ord så att det räcker till, så jag tänkte att det är bäst jag visar lite bilder istället;) Den rödhåriga tjockisen på fotona är jag:P

Kram kram

Bilder kommer upp senare...mitt mobila internet är alldeles för segt just nu.

3 kommentarer:

Elina sa...

Ni e så duktiga!:D Imorrn kommer ni så jag slipper va ensam! wihoo:D kramilikram

Emelie sa...

Visst e vi!:P Japp, det gör vi! Då får du å Henrik ta å dela på groggen;)

Eli sa...

Mamma hällde ut den...:(