16 juli 2009

Hos Barnmorskan

Då har man varit hos barnmorskan igen för att för första gången mäta magen! Och vad ska jag säga, nu fick jag tillbaka för alla gånger det har varit så bra sist:P För det första så var blodvärdet nere på 122 nu, så järntabletter är ett måste nu alltså. Sen så mätte de sockerhalten i blodet...jahapp, det var ju lite för högt så nu måste jag in på sjukhuset på tisdag och göra en glukosbelastning och se så att jag inte fått graviditetsdiabetes. Suck... men nu var det ju bara mäta magen och lyssna på bebisen kvar:) Å såklart ligger jag på gränsen på den översta kurvan med mitt sf mått (26 cm för den som är nyfiken;)), vilket inte förvånade mig när allt annat gått så bra:P Men tack och lov så verkar bebis må bra där inne för hjärtat slog så fint<3 152 slag/min. Barnmorskan lugnade mig lite med att magen kan lugna ner sig lite och inte växa på i den fart den gjort nu, men tänk om den inte gör det?! Tänk om jag exploderar? Tänk om jag föder en jättebebis? Hoppas bara att den mår bra där inne, för mycket space finns det iaf:P

Nu håller vi tummarna för att mitt glukosvärde visar sig vara helt normalt:)

Kram kram

Inga kommentarer: