27 mars 2012

Tisdag

Kursstart idag, internationell ekonomi om jag inte minns fel:) Men vi är fortfarande hemma så jag hoppas Serena kan uppdatera mig om viktiga saker sedan. Lillan sover, som oftast när jag bloggar:) och ute har snön mest tinat bort. För mig får det gärna bli barbacke nu så vi kan börja påta i trädgården:)

Tror vi går ut en sväng nu efter lunchvilan för lite friskluft, även om det regnar och ser riktigt trist ut. Skulle ha storstädat också men lägger hellre den lilla energin som finns nu på lillan och lite plask i lerhögarna ute. Kanske hönsen får ett besök också! Det brukar vara som julafton för lillan att gå omkring och leta ägg för att ta med in:)

På tal om högtider, snart är det påsk! Idag när jag åker ner till Ström för att hämta Henrik så ska jag nog köpa mig en vårblomma till mig själv. Det är på tiden:) Kanske lyser den upp den här gråa dagen. I påskägget till lillan har jag svårt att inte stoppa med den här underbara klänningen från Villervalla! Underbara rutor! Får se om det blir en vända på stan på torsdag efter föreläsningen;)



& på tal om Villervalla så föll lotten på den här vårjackan till lillan! Så nu vilken dag som helst borde den ligga på posten:) Regnkläderna var lite för stora förra våren så de har vi i år igen. Stövlar ska inhandlas bara, sen är vi redo!




Inga kommentarer: