6 mars 2012

Ordning & Reda

Är det bara jag som får panik av alla dessa digitala bilder som datorn är full av som när som datorn lägger av bara kan försvinna?! Håller på att få lite ordning nu. Jag vill ju liksom inte bara föra över bilderna på en extern hårddisk (en CD/DVD skulle jag tappa bort...) utan jag vill ju ha dem i någon ordning också. Så nu googlar jag runt efter något bra program som kanske kan arkivera dem efter datum t.ex. år och månader och lägga dem i fina mappar. Hoppas kan man ju göra iaf;) Sen ska datorn rensas från bilder. Ångest! Tänk om man raderar något som inte förts över...:/ Usch så jobbigt! Kommer sluta med att jag har bilder sparat överallt och ingenstans:P

Hur gör ni med alla bilder? Framkallar ni alla? Sparar på hårddisk?

1 kommentar:

Erika sa...

Jag sparar allt typ dubbelt å tredubbelt för att vara på den säkra sidan... men det tar så mycket plats! Känner igen ångesten när nått ska flyttas å raderas. jag tror mer och mer på att hyra plats nånstans på internet. typ detta, http://www.folksam.se/forsakringar/hemforsakring/digitaltbankfack har allt mitt på en hårdisk förtillfället, men tappade den i golvet och sen ville den inte starta, hade panik ett tag innan det gick till sig... så tror det kan vara värt att skaffa nått sånt här? hm....! men tala gärna om hur du gör! =) Kram