11 mars 2012

Renovering: Övervåning

Nu behöver jag/(eller ja vi...kanske;)) er hjälp! Tanken är att övervåningen ska bli ett stort sovrum eftersom det ändå bara är ett rum på övervåning samt en liten hall. Så ska vi ta bort en liten skrubb så rummet blir större & mer öppet. Vi vill ha vitmålad råspont samt en romantisk tapet för att bryta av och vi har kommit fram till några stycken som vi kan tänka oss att ha. Till skillnad från köket som är lantligt kitch så vill vi att sovrummet ska vara lantligt romantiskt, om ni förstår vad jag menar:)

Här kommer de olika förslagen! & jag vet att ni är en del som läser så kommentera nu!;)
Bilderna är lånade från Tapetorama



Från Boråstapeter kommer denna serie ovan
i olika färgssättningar.

Boråstapeter.
Kanske lite för mörk?

Jane Churchill
Min favorit än så länge.

Jane Churchill.
Henriks favorit.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Den 4:e uppifrån tyckte jag va stiligast! Men alla var väldigt fina!

Bananprinsessan sa...

Nummer 1 och 5 tyckte jag var finast! :) Plus att då kan det vara lättare att inreda med färg på kuddar, överkast och gardiner beroende på årstid :)

Emelie sa...

Tack för era synpunkter! Det blir svårt att välja...tycker ju om allihopa;) Men det lutar mot nummer 5 faktiskt. Lagom färg & lätt att inreda till:)