9 mars 2012

Dove Nourishing Oil Care Express Intensivbalsam

Jag har fått möjlighet att testa genom Buzzador Doves nya intensivbalsam.



Jag har provat balsamet nu i ungefär en månad och tycker att det funkar jättebra på mitt hår! Nu så här vintertid när luften är torr så har oljorna i balsamet verkligen hjälpt till och framförallt gjort håret mindre elektriskt:) Man bör absolut prova det om man har samma problem, & om man upplever att håret känns torrt och känsligt. Hos mig får det stanna! Upplever också att håret blivit lite glansigare också, men så använder jag sällan hårtork, stylingårodukter eller plattång som sliter på håret.


Andra som provat har tyckt att håret blir mindre elektriskt men samtidigt snabbare fett. Det kanske beror på hur ofta man vanligtvis tvättar håret. Jag tvättar ganska sällan eftersom det torkar ut och jag nu håller på att försöka spara ut håret långt. Men främst att balsamet passar till torrt hår och till annat hår kan det användas som en inpackning istället.

Tycker man om balsamet så finns det även ett schampoo och en inpackning i samma serie:)

Läs mer om produtken på...
Doves hemsida


Inga kommentarer: