6 januari 2011

Trettondagen

Sitter vid datorn hemma hos mamma och pappa i Äspnäs och har precis ätit en kvällsmacka med massa räkor på:) Så gott det var! Älskling har hjälpt pappa ute i skogen idag med ved och jag och Joline tänkte också ta oss ut, men ute har det varit sån snöstorm att mina och Jolines planer att gå ut och leka gick i stöpet. Kanske i morgon:) Vi stannar över här i natt och det är verkligen så underbart skönt att Henrik är ledig i 4 dagar! Jag och Joline klev upp 5.30 i morse (inte frivilligt från min sida...) och lät älskling sova och så gick vi och la oss igen vid 7. Så mysigt att somna om allihopa i stora sängen:) Sen så vaknade lillan igen vid 8 och då fick Henrik kliva upp och jag sova vidare. Det är verkligen en helt annan sömn när man sover utan att ligga och tänka "snart vaknar Joline", mer avslappnat och så kan man bre ut sig riktigt ordentligt i sängen också;)

Nu eftermiddag gjorde jag och syster middag åt oss allihopa, smördegsinbakad fläskfilé med klyftpotatis och så en underbar chokladpaj till efterrätt. Det är så roligt att vi båda tycker om att laga mat och baka och vi har så roligt i köket! Tror vi pratar mat jämnt:P Nu blir det strax sängen för min del, jag behöver mina 8 timmars sömn för att funka och man vet aldrig när lillan väljer att slå upp sina blå. Imorgon hoppas jag att min kursbok har kommit så jag kan tjuvstarta lite.

Godnatt på er!

Sommaren 2009 med lillskruttan i magen <3  



Inga kommentarer: