1 januari 2011

Första dagen på det nya året!

Gokväll på er!

Henrik håller på att natta Joline och här sitter jag och hostar, ögonen rinner och kroppen värker. Det blev alltså ett lugnt nyårsfirande i Backe igår med ett par glas vin och en liten skål med champagne vid 12 slaget. Inget mer än så. Middagen var god och sällskapet supertrevligt, men alla var vi mer eller mindre förkylda och Joline behagade sig inte att somna förrän 22.30. Hon var verkligen jätteförkyld och det bara rosslade ur halsen och hostade, lilla tjejen vår :( När jag sen skulle lägga mig så vaknade hon också, men hon somnade om bredvid mig och sov faktiskt till 7 i morse. Jag hoppas verkligen inte att den här starten på det nya året kommer prägla resten utav det! Henrik skulle upp och tömma någon hink som står under "varmvattenbehållargrejsimojsen" och då rann det naturligtvis lite på golvet. Det upptäckte jag som stod här nere i köket för vips så började det regna i dörröppningen in hit. Någonting säger oss att det kan inte vara bra... Får ringa pappa i morgon och höra. Vad skulle jag göra utan honom förresten?!

För att avrunda det här inlägget med något positivt så fyndade jag riktigt fina gardiner nedsatta med 70%! Vita knytbandslängder till Jolines rum, köket och vardagsrummet. Enhetligt, enkelt och fint:) Lite piggare blir man allt av shopping;)

Nu ska jag och sambon lägga oss i soffan och kurera oss!

Inga kommentarer: