21 januari 2011

Gårdagen & härligt fredagsmys!

Tog det lugnt igår och pluggade lite mellan varven när lillskruttan tillät. Tyckte vi hade varit så duktiga och gjort det vi skulle så efter lunch tog vi en liten längre promenad då Joline var vaken faktiskt och åkte på sin bob=) Det var hur härligt som helst att komma ut och känna solen värma i ryggen när vi gick! Joline var mest förvånad över vart allt fågelkvitter kom ifrån och böjde huvudet så långt bak hon kunde för att titta upp mot trädtopparna, lilla sötisen. Man riktigt kände hur man vaknade till och blev alldeles full av längtan när man kände solstrålarna mot ansiktet. Det är skönt att bli påmind om att det går åt rätt håll nu=)
Efter mellis så kurade jag och lillan ihop oss i stora dubbelsängen och sov en timma innan älsklingen kom hem. Vi hade bjudit hem mamma, pappa och mina bröder på pizza, så då blev det full fart i köket direkt! Måste ju på något sätt tacka snälla pappa som köpt isolering till taket åt oss <3

Idag har jag faktiskt också fått lite skolarbete gjort, tänka sig;) Jag ska skriva ett PM om två turistattraktioner här i Strömsund, lite om varför och vad för slags turister som besöker dem. Kulturturism handlar får första uppgift om nu=) Riktigt spännande och inte alls så lätt det där med begrepp som man tror! Vad kulturturism är t.ex. Ringde iaf det andra stället som jag ska prata lite med nu när Joline sover lunch och dem skulle gräva fram lite papper och så tills nästa vecka då jag skulle ringa igen. Så man kan väl säga att jag gjort helg=) Nästan... väntar på lite mer svar från första stället som jag ska analysera senare ikväll och skriva ihop. Tycker faktiskt att det är rätt mysigt att sitta med en kopp kaffe och lite kvällsfika och skriva om kvällarna=) Och för den delen att sitta och diskutera med min sambo om olika saker jag läser också, det är riktigt roligt! Ikväll blir det jag, datorn, en massa studielitteratur, godis och kaffe tror jag minsann, och det är absolut inte fel! Lite fredagsmys framför soffan lär det ju bli också, sambon jobbar i morgon så det är bäst att passa på. En fredagsstek ska vi avnjuta också=) Kanske åker jag och Joline till Äspnäs i morgon och hälsar på lite om vi inte hittar på något här hemma=)

Nu ska jag göra lunch! Ha en jättemysig fredag!


Inga kommentarer: