13 januari 2011

Torsdag & roliga nyheter

Godmorgon!

Verkar vara en trend att vakna varannan dag tidigt. Igår fick jag nämligen sovmorgon men idag var vi upp 6.30 igen. Väntar på mina ägg som kokar och sen blir det frukost för mig med, Joline har fått sin välling och äter nu plommon på livet, det är verkligen tur att hon tycker dem är så goda!

Igårkväll var vi på besök hos syster ett par timmar medans Henrik hämtade skåpet, jättetrevligt och vi bakade god äppelpaj utan socker, det ni! Synd bara att vi varje gång ska komma på besök de timmarna innan läggdags för Joline... när hon är på sitt bästa humör;) Skåpet passar iaf jättebra i vardagsrummet och gardinerna som jag hämtade ut äntligen, likaså! Nu är det bara den övre delen på skåpet vi måste hämta.

Och en jätterolig nyhet! Henrik fick löneförhöjning igår=) Verkligen kul med såna nyheter när man vill byta ut lite golv här i huset och måste isolera lite snedtak;) och mycket mer också för den delen. Vi diskuterar det så ofta så i natt drömde jag t.o.m. om luftspalter! Nästa tisdag kommer leveransen av nytillskottet till vardagsrummet också och jag längtar!

Imorgon står tunnbrödsbak på schemat och vi åker ner till Ström och hämtar upp syster när Henrik åker på jobb. Ska packa allt som ska med ikväll så vi slipper stressa. Om vi har barnvakt i morgon så kan det bli festligheter hemma hos syster till kvällen också och det skulle inte vara helt fel att få komma iväg en sväng bara jag och Henrik=)

Inga kommentarer: