1 oktober 2010

Fredag, gårdagens Babyöppet & Köksfix

Vi tog oss ner till slut igår! Hade tänkt att ta oss iväg tidigt, men inget går ju som planerat när man har barn;) 11.30 var vi där och lekte tills det stängde vid 14. Joline hade jätteroligt och jag träffade på några gamla klasskompisar som också har fått barn. Jättekul! Men som sagt det blir alltid så stelt när man kommer in ny i en grupp sådär, haha! Det släppte ju efter ett tag, Joline hade ju inga problem att leka åtminstone. Mammas fina, glada tjej:) Skrattar och rynkar så gulligt på näsan åt alla.

En hemsk upptäckt gjorde vi dock när vi kom hem. Jolines snuttekanin har vi troligtvis tappat när vi var inne på Dollarstore! Stackars lilltösen... hon saknade den så igår vid läggdags:( Elina fick gå omkring hela Ström stackarn utan att hitta den. TACK så himla mycket för hjälpen!!! Får kolla om vi tappat den inne i butiken, annars vet jag inte vad jag gör. Undrar om det skulle duga med en ny?

Igår höll mitt mammahjärta på att spricka på riktigt! Av lycka då :) Lilla skruttan vår tittade när jag & Henrik pussades och så tittar hon på mig och sträcker sig fram och ger mig en puss, 2 ggr!!! Det är så otroligt underbart att det går inte beskriva i ord den känslan. Vi älskar dig så underbara barn!

Idag är vi hemma och hjälper mormor och städa lite. Ska ta mig kragen och göra äppelmos av alla äpplen jag plockat också:) Letar runt efter handtag till köksluckorna med nu medans Joline sover en stund. Tänkte smide först, men svart mot vita luckor känns för hårt. Det får nog bli silverfärgat istället. Överskåpen på höger sidan om diskhon ska bort också, för där ska vi ha vita öppna hyllor. Har man fint porslin ska man visa det tycker jag;) Vill att köket ska gå i jättemycket vitt och grått, för att sedan bara byta ut accentfärgerna. Till jul lägger man till lite silvriga och röda detaljer exempelvis och till våren lite pastell:) Kommer köra med vita gardiner året runt också, har tröttnat på mönster och plotter i överflöd. Enkelt är snyggast! Med ett vitt kök så lyfter man ju mer fram detaljerna också som man vill ska synas lite extra;) Längtar tills vi får nyckeln! Tills vidare så får jag planera...

Ha en jättefin fredag!


Inga kommentarer: