1 augusti 2010

Uppe med tuppen!

Klockan 3.30 tyckte min dotter att det var dags att starta dagen. Misstänkte att det skulle bli en tidig morgon då hon var så lätt att natta igår:P Iaf kl 4.00 gav jag upp försöken att få henne att somna igen och nu är vi fortfarande uppe och pigga(?). Mellan 4-5.00 skrek lillskrutt och var verkligen otröstlig:( De är dem himla dumma tänderna som verkligen är förädiska! Tillslut blev hon nöjd då hon fick gnaga på en bit knäckebröd och efter ett par minuter sov hon i min famn. Lade ner henne i sin säng, men tänk hon vaknade efter en halvtimme och var sitt vanliga jag. Det är inte jag kan jag säga! Henrik sover nu och tanken är väl att när Joline vill sova igen (snart, snälla, snart?!) så ska jag få mig någon timmes vila också. För sen är det ut i skogen igen för att plocka lite mer bär.

På tal om plocka förresten! Min stackars tomatplantor har blivit totalinvaderade av stora äckliga larver som äter upp både blad och tomater:( Får gå stup i kvarten och plocka bort dem med tång, som är det enda sättet att få bukt på krypen. Dem är jättefeta också och fyllda med vidrigt grönt slem...



Inga kommentarer: