6 augusti 2010

Fredag, Invägning & Nya kapitel

Dåligt bloggat har det blivit ett par dagar nu! Har ju turen *ironi* att bara kunna ha mobilt bredband här ute och givetvis så slås det ut när det regnar och åskar som det gör titt som tätt... Börjar ju nästan klättra på väggarna när inte internet funkar och man kan få kontakt med lite civilisation:P

Just nu laddar jag inför ett träningspass och dricker en illsöt proteindrink (massa sötningsmedel i:/) men det behövs inför detta! Inget 12 eller 15 minuters pass denna gång, vad säger ni om "600 Rep Sexier Body Workout"? Försöka kan man ju iaf;)

Invägning är det idag också, det är ju fredag! 57,7kg stod vågen på:D Jag är nöjd med ett ½ kilo ner med tanke på mens (massa vätska) och en del godis igår också... Det känns också skönt att det kan ge resultat med "bara" Bodyrockprogrammen. Att nu när Joline är mammig och klängig så har jag ibland bara orken för ett 15 minuters program och det är ju toppen att det verkar vara det enda som behövs:) OM man gör dem varje dag givetvis! En kvart om dan kan alla klara.

Igår sålde vi lillskruttans babyskydd, hon är ju ingen baby längre, och idag åker älskling för att köpa en ny bilbarnstol. Jag och Joline stannar ju hemma av förklarliga skäl, haha. Hon växer så det knakar och vi hinner ju inte alls med. Om 3 månader är hon 1 ÅR! Tyckte att hennes första födelsedag var så avlägsen... I och med att lilltjejen fyller år så packar vi nog ihop och flyttar till Jämtland igen. Nästan helt säkert nu, det enda som fattas är ett hus/gård att hyra:) Vi saknar vänner och familj.

Nej nu är proteinet uppdrucket så nu sätter jag igång!





Älskade lillskruttan växer så det knakar!

1 kommentar:

Jennie sa...

Hej Emelie! Jag tänkte bara säga att jag tittar in här lite då och då för att se hur det är med er. :) och det värmer hjärtat att se hur mycket kärlek ni har för varandra och att det går så bra för och med joline:)

sen tycker jag att det är jäkligt bra gjort att komma i form så snabbt igen som du har gjort! Bra jobbat:)

Jag tror jag ska ta och pröva nån av de där video- workoutsen själv, för de ser bra nå jobbiga ut:) att spara in några tusenlappar på gymkort är ju aldrig fel, och kanske spara lite tid dessutom. nu har ju inte jag ett barn att ta hand om och finnas tillgänglig för, men i vilket fall:)

Hur som helst det är jätteroligt att det går så bra för er och att du har ett så fint liv:)

fortsatt lycka och kärlek önskar jag dig:) Ta hand om er!

/Jennie Wennberg