12 augusti 2010

Our Life in Boxes

Sitter med andra koppen kaffe denna tordagmorgon. Lillskruttan väckte oss 5.30 i morse och ville upp och äta vällingen så det var bara att gilla läget. Men jag gillar tidiga mornar, och idag känns det verkligen som att hösten är på väg! Dimman är tjock ute och luften är frisk. Känns verkligen som ett bra avslut på vår tid här i lilla torpet i Dal.

Igår blev vår stora tjej 9 månader och hon ålar omkring lite smått nu:) Hon vill dra sig upp också, men det  funkar inte riktigt lika bra:P Men innan vi vet ordet av så klättrar hon väl på möblerna snart!

Vår stora tjej, 9 månader igår!


Idag har vi inte något särskilt planerat. Vi ska packa och hinna med en promenad hade jag tänkt. Mest bara för att fördriva tid. Henrik får jobb nu på en gång så det blev tidigare flytt än vi räknat med:) Vi far redan i slutet på månaden och letar just nu med ljus och lykta efter ett hus att hyra from oktober. Känns bra att veta hur framtiden kommer att se ut en tid framöver nu, en otrolig lättnad! Henrik jobbar och jag är mammaledig året ut, sen plugga vidare på ekonomin. Sen till nästa höst ska jag och Elina läsa till hälsocoacher på distans, äntligen har jag hittat något som jag verkligen kan tänka mig att jobba med! Som jag också är intresserad utav;) När allt är planerat så kan jag slappna av och vara lugn!

Gruvar mig inför packning nu, det är så mycket och snart ska vi vara ute härifrån. Vi har inget hus att flytta till nu så vi får tränga in oss hos mamma och pappa så länge. Och vart ska alla våra grejer få plats? Hönsen måste vi också låna plats till, haha! Vilket flyttlass det kommer bli, med en massa kacklande höns mitt upp i allt:D

Bäst att börja kanske?


Inga kommentarer: