18 augusti 2010

Mammaträff & läkarbesök nr 2

Vaknade i morse på soffan efter en hemsk natt utan någon bättring. Somnade till slut framför tvn. Ringde vårdcentralen igen och fick en tid, men det kändes hopplöst redan då. Kom dit och ingenting hittade dem och än en gång känns det som att de tror att man bara hitta på alla symptom! Fick antibiotika iaf, för att se om det kan bota mina krämpor. Jag hatar att komma dit och bli ivägskickad utan något svar. Jag vill bli frisk och jag kan inte svara på varför jag mår så här! Att inte hitta felet har verkligen gjort att mitt humör legat i botten de här dagarna och framför allt har jag inte kunnat äta normalt. 1kg har jag gått ner och jag har inte ens tränat... Ingen hälsosam viktnedgång med andra ord. Och angående min kraftiga puls i aortan som läkaren kände så är det inte alls något onormalt. Så nu kan jag andas ut när det gäller det åtminstone. Wihoo...

Efter vi varit på vårdcentralen for vi vidare på mammaträff hos Lina & William där det var full rulle med massa barn:) Alltid lika trevligt att prata med alla mammor och fika underbart god blåbärspaj! Det är så himla bra för barnen att få se andra än bara samma gamla mamma hela dagarna;) Lite nya leksaker att leka med är ju heller inte fel. Men sen, hon ville ju absolut inte sova där borta och så somnade hon istället i bilen på vägen hem. 10 min och sen var jag ju tvungen att väcka henne för Henrik skulle iväg och jobba. Herregud säger jag bara vilken eftermiddag och kväll! Bara gråt och inte vilja äta och inte sova... Det blev tillslut ett bad som lugnade ner lillskruttan så hon fick ro till att äta och sova en liten stund. Väckte henne nyss igen och matade med välling och nu sover hon igen mamma lilla hjärta! Det är verkligen hjärtskärande att inte kunna trösta och inte kunna hjälpa. Nästa vecka är sista mammaträffen för mig och Joline och det känns himla sorgligt... Kommer sakna er!

Nu börjar kvällsjobbet. Städa och plocka undan diverse grejer som ligger utspridda överallt.


Inga kommentarer: