28 maj 2012

Utökning & trädgårdfix

Har precis kommit in och sitter och dricker en underbart god kopp kaffe efter pyssel i trädgården. Har bara sått sallader än så länge då vädret inte verkar bli varmare på ett tag. Får nog införskaffa fiberduk att täcka pallkragarna med nu i början så inte plantorna dör sedan när de kommer upp och är känsliga.
Hela dagen igår höll jag på att fixa med pallkragar, markduk och gräva upp en bit gräsmatta som blir morots-/rödbetsland. Måste nog köpa till lite utfyllnadsjord och lägga till bara då jorden är rätt lerig. För att morötterna ska växa sig långa skulle jag tro att den behöver lite porösare jord.

Imorgon skickas 25 Faverolleägg hem hit också och kläckaren ska sättas igång på torsdag eller fredag:D Alla är inte mina, har ju en lika hönsnördig kusin som också ska utöka lite i sitt hönshus som ska dela äggen med mig. Kul att jag inte är ensam;) Har ju en höna i hönshuset också som ligger på en hel del ägg också, så till hösten har jag det jag gör att få plats med alla. Men det är det som ger mening i livet, familjen, att sköta djuren, huset och gården.

Inga kommentarer: