21 maj 2012

Måndag

Försökte framkalla lite inspiration till hemmet och gården idag, men med fortsatt kyligt majväder och med ett inslag av snö så föll det rätt snabbt och det blev tillbaka till dagliga vardagssysslor. Jag har kört fast i trappen, och måste jag vänta en vecka på en grej jag behöver så ledsnar jag direkt. Men målet är nära, anser jag iaf;) & jag börjar se ett sovrum på övervåningen i en snar framtid. Liite tveksam är vi dock.. Om vi inte gör något åt taket i år, är det värt att börja fixa innertaket? Det vore ju så snopet om man fick börja om... Blir till att ringa pappa och rådfråga, som vanligt:P Både jag och sambon är så himla veliga ibland. Samma fråga har säkert dykt upp här också mer än en gång;) Det tar tid det här med renovering...

Bygglust hade jag iaf förra veckan, så kanske spelar det ingen roll om vi ligger lite lågt just nu. Hönsgården är i princip klar snart att invigas, bara lite sten ska bäras och tak ska läggas:D Sambon har jobbat på den mest hela helgen och han är fantastisk som gör så fint åt mina höns.

Idag har jag gått igenom gamla tentafrågor och kände mig någorlunda säker på iaf hälften! Kul:) Så det ska nog gå bra den här gången också. Får se om jag tar tag i verandan på bakstugan ikväll när lillan somnat och sambon farit iväg till gymmet. Skulle vilja göra lite mysigt där med bord och stolar. Just nu ligger där en gammal frys och vinterdäck.. Inte så charmigt alls.

Dyker upp senare med bilder på hönsgården & från helgen bl.a.

Inga kommentarer: