4 maj 2011

Onsdag, moment 4 & sockerdetox dag 2

Lillan hemma idag med, ingen feber men oj så snorig och hostig fortfarande=( Det blir mycket bära runt för att hon ska bli nöjd, lillskruttan. Henrik får vabba imorgon för jag måste verkligen sätta igång med veckans uppgift! Det är sista momentet nu och då har vi 5 veckor på oss att skriva ett PM om valfritt ämne. Ämnet är redan spikat så då har den största paniken lagt sig iaf;-) Nu gäller det att skriva ihop en inledning, metod och syfte som sedan ska skickas in till lärarna senast söndag och som det ska ges feedback på. Kanske outar mitt ämne lite senare när jag jobbat på det lite mer=) Känns spännande och roligt att få studera ett ämne som jag själv valt!

Lillan vaknade förresten redan vid 4 imorse... då ville inte jag gå upp kan jag lova! Men vi somnade om en timme längre fram på morgonen, så lite mer människa blev man iaf, en massa kaffe hjälpte väl också en hel del:-P Håller nämligen på att utesluta socker och snabba kolhydrater i kosten igen, har blivit alldeles för beroende av socker nu nämligen då lillan sover dåligt bl.a. Det är lätt att pigga upp sig för stunden med en massa onyttigheter... men jag tycker inte om att inte kunna ha kontroll över behovet. Så nu är jag inne på dag 2 och det går toppen förutom en helvetisk huvudvärk, men den kan ju bero på sömnbristen också. Tröttheten blir ju givetvis också mer påtaglig i och med att jag plockat bort sockret och att man vaknar hemsk tidigt. Nyckeln är att köpa hem goda alternativ till kolhydraterna, som igår till laxen åt jag gräslökssås gjord på kvarg(kesella) istället för på gräddfil och istället för potatis, underbar god stekt sparris. Till mellanmål och när sötsuget blir för stort är det lättkvarg (kesella) med bär och liiite funlight blandat till en drink som gäller. Gott och mättar! Två långa prommisar har jag hunnit med också, imorgon blir det styrka=)

Morgonpigg ;-)


Inga kommentarer: