9 maj 2011

Härliga värme!

Godmorgon på er!

Fick sovmorgon idag till 5.30 ;-) så lite piggare kanske man är :-P Lämnade lillskruttan på dagis kl 8 och nu sitter jag här i husvagnen med en kopp kaffe och har slagit upp en hel del av kurslitteraturen från hela kursen. Nu ska det skrivas teoridelen av PMet. Ute skiner solen och det är redan 15 grader ute, tar en paus senare och går ut och krattar klart innan det är dags att fortsätta med det här jättejobbet. Det är verkligen på två sätt att studera på distans, det är skönt eftersom jag kan styra min tid men samtidigt känns det inte som jag pluggar "på riktigt" just för att jag har inga bestämda tider. Med det följer en hel del dåligt samvete när jag lämnar lillan på dagis... fast jag vet att annars måste jag sitta hela helgen om jag inte får tid att sitta själv. Antar att man som förälder kommer oroa sig hela livet ut över sina barn;-)

Jag hoppas verkligen att det vänder snart på Henriks jobb, skulle vara toppen om han fick jobba längre än bara den här veckan. Fast vi är jätteglada att det blev en vecka till åtminstone!

Nu är det bäst att jag fortsätter, trevlig måndag på er!


Inga kommentarer: