8 maj 2011

Hemmafixardag!

Idag har vi varit borta vid huset hela dagen, från lunch tills det var läggdags för lillan. Pappa och älsklingen är så duktiga! Nu har de rivit bort trossbotten och grävt ur bra mycket ur grunden redan=) Medans jag, mamma och Joline njuter av värmen utomhus och går och fixar på tomten;-) Joline har varit så snäll hela dagen, lekt med sina nya uteleksaker och grävt i all den jord som de grävt ut. Mamma är underbar som hjälper till att ta hand om skruttan så jag har kunnat påta lite i rabatterna också <3 De börjar faktiskt kännas som det kommer bli bra tillslut nu, snart är det faktiskt på tiden att vi åker till Byggmax! Till helgen blir det sågning och kvällarna blir det till och fli ved, så det vete tusan när vi ska komma iväg egentligen, det är fullt upp!

Har redan bestämt tapet till köket också, jag har ångrat mig angående helvitt på väggarna. Jag gillar den gamla stilen med vitt och monogram osv. men vi tror inte att det kommer att passa vårt lilla söta torp, utan maffig takhöjd och dylikt. Tapeterna som jag tittat på är blommiga och måste beställas från England, mer än så säger jag inte nu;-) och kökssoffan ska gå i en mörkare turkosfärg. Det kommer blir jättefint och passa så bra i vårt lilla dockhus:-P Ska beställa dem till veckan så då åker dem ut här också=) Kanske är lite tidigt med tanke på att vi inte ens har ett kök, men för mig blir det lite lättare att känna att det faktiskt kommer att bli ett färdigt kök tillslut. Håller ångan uppe kan man säga=) Tapeter måste vi ju ha iaf tidsnog ändå.

Har tränat arslet av mig nu innan läggdags... 20 min intervall på crosstrainern och massa plankor, kommer sova så gott i natt! Träning ger verkligen energi, härligt med alla endorfiner! Imorgon är det dagis för Joline, jag skjutsar och åker sedan till huset och pluggar och just nu står en jättefin husvagn på tomten ska jag avslöja, så snart flyttar jag hemifrån igen;-) Vi ska campa hela sommaren vi och alldeles lagom långt från hemmet:-P Ska bli så spännande att se hur det funkar! Mycket grillat till middag kan jag tro att det blir.

Uppdaterar i morgon med lite nya bilder! Godnatt på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va roligt att det går famåt med ert hus! Snart blir vi grannar, så jag tycker det är så kul att läsa din blogg och se hur ni har det i byn! :-)