11 maj 2011

Med laptopen, böcker & krattan & älskade ungen blir stor!

Åkte med mina älsklingar imorse, lämnade Henrik på jobbet och lillan på dagis. Är alltså i huset igen och sitter i husvagnen och pluggar. Konstigt nog så pluggar jag himla bra här och det känns himla skönt att kunna ha koll på djuren mina samtidigt=) Just nu pickar och kraffsar Isbarparet här utanför! Har faktiskt redan knåpat ihop 2 sidor teori idag och emellanåt så tar jag en rast och krattar lite på tomten, tänk att det verkar aldrig ta slut på gräs(läs mossa!)matta. Ju mer jag krattar och påtar ju mer jobb hittar jag och saker som måste göras;) Svårt att slutföra projekt innan man börjar med något nytt! Herregud, jag måste ju köra bort alla högar jag har överallt också!

Lillan blir 1½ år idag! Min stora tjej som fick nya fina sommarskor igår, svarta tuffa med kardborreband som hon stolt vandrade ut från skoaffären med=) Hon som fått klampa runt i tunga stövlar blev överlycklig över hur lätt det var att springa i de här dojorna;) Hon är inne i en riktig mysperiod nu och massa kramar får man<3 Det må vara jobbigt vissa gånger att ha barn men det är dem stunderna som är helt magiska som gör att man känner sån kärlek att det svämmar över! Helt otroligt vad jag älskar min lilla stumpa. Hon har inte kommit med så många nya ord nu på ett tag, säger mamma, pappa, dil (bil), dä (där), titta,
Kan peka på alla kroppsdelar om man frågar också och fina moster har lärt henne att peta näsan på kommando;) Hämta sina ytterkläder gör hon och försöker klä på sig själv så gott det går. Hon kan låta som hunden, katten och hönsen med. Säger jag att nu ska vi borsta tänderna, så går hon till badrummet osv. hon förstår så mycket nu även om man inte får så mycket till svar än=)  Blev helt förvånad också här om dagen då jag frågade om hon ville rita och det ville hon såklart, så jag gav henne penna och papper och ser hur hon justerar penna rätt. Precis så som man ska hålla den alltså! Hon rättade till mest hela tiden om pennan låg fel i handen=) Såna saker händer mycket nu, att hon ska klara saker själv och tittar mycket hur vi gör och så. Älskar att mata mammas och pappas hund, då springer hon mellan matskålen och Zorro med en matbit i taget=) Katten kramar hon så gärna, även om det blir lite för hårdhänt ibland men det är inte ofta!

Det är verkligen tomt på bilder på den här bloggen, men jag vette tusan vart jag lagt kameran! Hittar den inte hos mamma och pappa och i huset vet jag inte vart den kan tänkas vara... trodde jag tog med den när vi åkte härifrån men sen vart den tagit vägen är frågan. Dyker kanske upp en film på bloggen ikväll, pappa har nämligen filmat hur det ser ut i köket nu! Då får ni verkligen se hur det ser ut också=) Hoppas bara jag får till det med tekniken;) Lite tapeter får ni se snart också!

Nu ska jag fortsätta skriva!

Inga kommentarer: