19 juni 2012

& så bra det känns!

Jobbat hela dagen lång och sitter nu och anteckningar lite från föreläsningen jag inte hann med helt igår. Det är faktiskt kul att plugga när ämnet är intressant och det är lätt att komma igång och förstå. Begrepp är ju oftast det första eleverna får lära sig och det ser jag till att kunna helt innan jag fortsätter framåt på kursen för att ha stenkoll på vad som är vad liksom;) Alltid panik innan tentor, men när det väl gäller så sitter det! Efter ett år på universitetet är det skönt att känna sig säker på studietekniken och inte behöva stressa upp sig på att inte sitter helt direkt. & att veta hur mycket tid man behöver på sig per dag/vecka. Men nog om det nu..

Vad har hänt dessa dagar då förutom jobb?

Den ruvande hönan fick 3 kycklingar av sina 12-13 ägg. Ett par kycklingar döda också såg jag...trist! Men de 3 som lever vaktar hon då, nåde den som kommer nära!

Joline har varit hemma med Henrik för misstänkt svinkoppa på hakan (vilket jag tror är en vanlig förkylningsblåsa..). Så hon blir hemma tills den läkt/fått skorpa.

& vi har fått tag på plåt till hustaket!! Halleluja vad lyckliga vi är! Till mindre än halva butikspriset hittade vi på Blocket tegelliknande mörkrött plåttak + nockplåt och skruv från Plannja som kommer att räcka iaf till huvubyggnaden. Ibland har vi också tur alltså! Oanvänt och ouppackat ska tilläggas :D Jag hade velat haft tegelrött, men man kan inte få allt. Det kommer se ut som ett riktigt litet dockhus sedan när vi är klara med fasad, tak och entré. Ska bli så kul att få se slutresultatet sedan i höst:)

Tillbaka till anteckningarna!

Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer: