15 februari 2012

Mitt-i-veckanfunderingar

Redan onsdag! Härligt men samtidigt jobbigt att veckorna går så himla fort nu. Tentan på fredan till exempel känns väldigt nära nu;) Men skönt att det snart är mars månad och vi kan börja njuta av värmande solstrålar!

Sitter just nu och pluggar på gamla tentor och tänker på hur mycket det är som ska göras till sommaren. Det är ju lätt att sitta vintertid och planera och ha storartade listor, men sommaren är ju tyvärr alldeles för kort... vet inte riktigt hur vi ska lösa entrén till huset. Just nu är det bara en bro med lutande tak framåt, alltså att snön rasar mitt framför bron om ni förstår. Vill ju ha som ett extra litet kallrum innan man kommer in där man kan ställa stövlar och kattlådan t.ex. som smutsar ner så mycket annars inomhus. Men då helst med ett sånt här tak ^ sett framifrån:) Vilket verkar vara svårt... kanske hinns det inte ens med den här sommaren. Vi får fortsätta fundera.

Hälften av trappan är spacklad nu och ett trappsteg målat. Ska visa senare. Hoppas på att spacklet ska hålla bara, den är åtminstone finare än innan kan jag konstatera när jag målat. Så får man väl smyga lite;)

Känner mig lite bättre i halsen idag så det blir ett mag & ryggpass hemma och kanske en powerwalk på det. Tror det blir lagom ansträngande. Är ni fler som tränar som läser bloggen? Skulle vara kul om ni lämnade ett avtryck:)

Till helgen ser jag fram emot kamskurs i Äspnäs Bygdegård:) En ny generation kamsmakare/makerskor ska läras upp och jag ser fram emot att få äta dem sen:D Sen hoppas jag på att vi kanske kan fixa barnvakt till söndan så jag och Henrik kan städa upp lite hos hönsen. Skulle gissa på att det är dags att fixa reden och att dem kommer börja värpa snart efter vinteruppehållet:)

Tillbaka till studierna..ikväll åker jag ner till fina Sandra och planerar lite inför födelsedagen:)

Inga kommentarer: