5 april 2011

Och så en ny vecka igen!

Åh, vilket fantastiskt väder vi haft i helgen! Äntligen kommer värmen som vi hoppas stannar nu=) Älsklingen är nog inte lika glad som planerat att åka till Vemdalen och åka snowboard i påsk:P Jag vill bara att snön ska bort nu så jag kan börja fixa uterastgårdarna till hönsen. Som förövrigt legat och ruvat väldigt länge nu utan att det kläckts en enda dunboll:( Undrar vad tuppen håller på med egentligen:P

Vid nio lämnade vi lillan på dagis, hon sprang direkt och lekte med de andra barnen=) Känns så konstigt, men otroligt skönt att kunna sitta och plugga dagtid faktiskt;) Hoppas på att hinna med en hel del idag för sen är det full rulle med att hämta lillan på dagis vid två, hämta hö till Brunis och sen upp till Äspnäs med det. Fylla släpet med ved och sen hem igen och göra middag. På söndag åker nog Brunis och ska äntligen få gå ihop med hästkompisar! Älsklingen har kanske fått napp på några sommarvikariat så det känns toppen, men självklart hoppas vi på något fast. Just nu håller han på färdigställa kontoret och lister och sockel ska dit=) En jättefin hylla snickrade han ihop i gårkväll också som jag ska måla senare. Fröerna har kommit med som jag måste förså, fönster ska putsas och blommor ska planteras om och massa massa mer vårfix! Jisses vad det finns att göra... Inte minst med förberedandet av gårdsbutiken också.

Därför är det nog bäst att jag sliter mig härifrån;)
Önskar alla fina läsare en bra dag!

Inga kommentarer: