29 april 2011

Nej, det är ingen vanlig dag...

för det är Elinas födelsedag, hurra hurra hurra!!!
Idag ska syster firas ordentligt på sin 20 års dag=) Jag och Joline bakar en smaskig kolatårta med vitchokladfrosting och till kvällen ska vi grilla hela familjen. Älskar kalas!=) Ska bli så kul att se när hon öppnar sin present sedan också, den är efterlängtad vill jag lova! Fast den är inte från Henrik, mig & Joline, av oss får hon något annat, men som ändå kommer att vara väl till pass hoppas jag=)

Skulle velat hälsa på en liten idag och gratta en vän, men Joline har hosta så jag vet inte om jag törs ta med henne dit. Kanske är dumt det. Iaf var hon till läkaren igår och vi kan andas ut för det var då inga konstigheter hon såg i halsen eller när hon lyssnade på lungorna=) Men hostmedicin fick hon så att den eländiga hostan kanske vill släppa ordentligt någongång.

Rivningen i huset fortsätter till helgen med efter ett påskuppehåll, på vardagkvällarna blir det väl till att kapa och klyva ved, igår höll jag och älskling på i ca 2 timmar ute. Henrik kapar och jag klyver, ganska så skönt ändå att stå i solnedgången och stapla ved i fina rader:-P På söndag blir det en resa in till Östersund för att handla byggmaterial som behövs till golven, ca 10tusen kostar det kalaset. Sen så ska det dit någon som kan gräva dike på sidan huset som vätter mot lagårn så att vatten inte rinner mot huset eftersom marken lutar dit. Men det är ju så mycket mer än så, ytterpanel ska bytas ut och inte vet vi hur väggarna ser ut riktigt heller så det blir spännande;-) Det är tur att vi har allt virke gratis från pappa som har såg och hyvel och hela baletten. Jag hoppas att det kommer skyndas på nu så fort vi har köpt in materialet som behövs.

Nu ska jag slänga ihop banankrämen till tårtan innan lillskruttan vaknar. 5.00 är den nya vakna tiden... men det är svårt att vara annat än glad när man tittar ut och ser solen redan då! Underbara vår!

Inga kommentarer: