10 april 2011

Lördag

Sitter med en massa skoljobb att göra innan i morgon kväll då det ska vara inne, det är svårt att koncentrera sig på vad jag ska lägga tankarna på just nu. Vi fick domen på huset idag och vad säger man? Jag vill inte att min blogg endast ska handla om en dans på rosor utan nu måste en hel del tråkigheter få utrymme för just nu är det svårt att försöka blunda och se glad ut. Vårt hus är byggt på torpargrund, alltså så nära backen så att trossbotten är i stort sätt genomrutten. Golv i kök, Jolines rum, hall och vardagsum måste rivas bort, grunden måste grävas ur ytterligare. Plast på och sedan singel och en ny trossbotten och golv. Har vi tur så är väggarna okej, men annars så är det bara att riva bort dem också. Vi är alltså tillbaka hos min bästa mamma och pappa, finns inte ord för hur snälla dem är och hur mycket de ställer upp för oss! Skulle vilja kunna ge minst lika mycket tillbaka... Jag hoppas iaf att jag och Henrik kommer kunna vara lika hjälpsamma mot vår dotter då den dagen kommer åtminstone.

Dagens positiva kommer här iaf!
  • Joline & jag hade en jättetrevlig dag på pimpeltävlingen arr. av Äspnäs Bygdegårdsförening idag=) Tack fina syster & mamma för all hjälp idag!
  • Lagade en jättegod middag till hela familjen och syster stannade och åt med oss<3
  • Hemma på vår gård har vårens första kycklingar kläckts! Inget fel på tuppen trots allt;)
  • Henrik har fått komma tillbaka på SCF igen efter en hel veckas arbetslöshet=D
  • & jag är så glad för all den glädje som vår dotter skänker oss varje dag! Vad vore vi utan dig.

1 kommentar:

Syster sa...

Det var otroligt trevligt :) let us all do it again sometime dear sister! :) kram