11 april 2011

Måndag & ny energi!

När saker och ting inte riktigt går som man tänkt sig så får man omringa sig med saker och personer som ger ny energi. Idag blev det inget dagis för lillskruttan, hostan är tillbaka igen. Så vi drog iväg till huset en sväng och kikade på den lilla kycklingen som kläckts, en hade tyvärr inte klarat sig =( Hämtade lite kläder också och klappade om lilla Selma. Tror att vi måste flytta hit henne eftersom hon blir så ensam.

Sen blev det lunch och kaffe hos syster, alltid trevligt att träffa allra bästaste sis! Och precis när vi kommit fram till Äspnäs när vi åkte hem ,jag och Joline, så tittade solen fram och med det åkte humöret upp ett extra snäpp=) Satte Joline direkt från bilbarnstolen och i vagnen och drog iväg med mammas och pappas golden på en vårpromenad. Solen värmde så härligt att jag var tvungen att ta av mig jackan=) Inte en liten vindpust ens! Det är inte vanligt ska jag säga er. Joline var vaken under hela turen och ville hålla vovvens koppel ;-)väl hemma så blev det plask och lek i vattenpölarna på gården. Gick in sedan och åt mellis och dammsög och skurade bort allt grus som vovven släpar in och knådade ihop 2 sirapslimpor och middag.

En toppendag som avslutades med skratt och bus med mina två älsklingar innan läggdags för henne och Henrik drog iväg till huset för kvällsjobb. Hihi, Joline blev alldeles galen för hennes näsa kliade efter middan och hon fnös och hade sig. Precis innan läggdags kom förklaringen ut i form av en spagetti :-P Inte så konstigt att det kändes lite obehagligt ;-)

Jag har tagit upp träningen igen och är superpeppad med en ny träningsvideo!=D Sen blir det en välförtjänt dusch och lite pluggande.



Inga kommentarer: