15 juni 2010

Jag ska!

På fredag är det invägning och då ska jag vara under 60! Det har nämligen bara hänt 1 gång förr, när jag träffade Henrik sommaren 2008 ;-) Det känns så skönt att jag inte behöver svälta mig eller hoppa över sommarens godsaker, för motionerar man och äter bra i övrigt så håller sig vikten stabil. Hela förra veckan åt jag gott mest varenda dag faktiskt :-P Men några dagar med lite mer motion och utan bröd och feta såser så är kroppen som vanligt igen :-)

Idag är det mammaträff igen, så kul! Men jag skippar fikat idag. Blir något gott till helgen istället :-) Har lagat matlådor för hela den här veckan både till mig och Henrik så det finns verkligen ingen ursäkt att äta snabbmat :-P Bara plocka fram och addera en sallad, klart! Har redan hunnit med 2 frukostar och om en timme är det lunch. Lite och ofta! Man ska bara äta så att man håller sig i ca 2,5 timme, då är det dags att äta igen :-)

Är så glad att det går så bra för Elina också. Hon är inte klok som hon powerwalkar! 7 km brukar jag få in på en dag, men Elina tar sig an en hel MIL :-D Grymt! Hoppas och håller tummarna för att hon och Erika ska komma till helgen. Prata lite skit och dricka MASSA kaffe :-)

1 kommentar:

ELINAAAAAAAAAAAAAAAAAAA sa...

Hallå, det är faktiskt en mil å EN kilometer. Ta reda på fakta innan du skriver ett inlägg, suck...

Ska bli riktigt najs å väga sig på fredag! No fuskande!