17 juni 2009

Vill ju inte tänka på det...

men jag kan inte sluta. Det äter upp mig och blir en stor knut i magen. Problemet är att det säkert inte ens är något, men jag kan inte släppa det ändå.

Jag har varit i förhållanden sen jag var 14 och singel i ca 3 månader emellan. Trivs inte alls ensam och att ha någon att älska är nog det bästa som finns. Man får så mycket tillbaka! Men samtidigt har man alltmer att förlora. För med killen jag älskar ska vi bli en familj. Graviditetshormonerna gör mig alldeles snurrig av allt som kan bli fel och "vad skulle hända om...?" och just nu känner jag mig rätt otillräcklig och gör allt för att inte göra eller säga fel saker, vilket är fel och jag vet det... Jag borde sminka mig oftare, ta på mig något snyggare, färga håret och kanske klippa det, fläta håret innan jag somnar så det inte står åt alla håll, sola för att inte se så genomskinlig ut, osv...Det är så himla jobbigt och jag vet inte hur jag ska göra...för Henrik är ju underbar, så det här är något som jag själv tampas med och inbillar mig, förmodligen.

Vet inte hur sammanhängande det här inlägget blev. Men så rörigt är det också! Det måste bara gå över snart för jag kan inte koncentrera mig på något.

Ska iaf ut och gå med Elina nu och få tankarna på annat håll ett tag.

Kram kram

2 kommentarer:

Malin sa...

Som sagt, jag tänkte likadant... Man känner sig hjälplös och sårbar i takt med att magen växer, och förmodligen känner du dig ännu mer sårbar i med att ni är långt ifrån varandra på veckorna! vem som helst som är gravid tror jag skulle bli extra orolig och känslig i en sån situation.

Det finns heller inga "borde:n" egentligen... Han stannar med dig oavsett om du sminkar dig eller inte! gravid är du en kort tid i jämförelse med livet i övrigt; Du hinner vara sexig och snygg, vilket du säkert är ändå - För det är så himla fint med gravidmagar:) Tänker på dig! Kramar

Erika sa...

Emelie, du kan få låna mina ögon ett tag och titta på dig själv! Då skulle du se en filur med mycket stiligt hår, en som har bra klädsmak och ser bra ut tillomed i "fjöskläa". Du har "det" Emelie och kommer alltid vara min stilguru och tittar man lite mer så ser man en oerhört snäll och go tjej som är en av mina allra bästa vänner! Finns inget dåligt med dig! Och om jag ser det, hur skulle det kunna ungå Herr Henrik? För mig veterligt är han ju inte blind;) många kramar och glad missomar!! (och genomskinlig är du inte heller, det märkte jag en gång då vi såg på tv och du var ivägen för bilden;P) P.s vet inget om gravid-hormoner, men kan garantera dig att det inte är någon fara! Henrik verkar bra och jag är övertygad att ni får ett långt lyckligt och perfekt liv med varandra och bäbis!:) (långt igen, är inte bra på att uttrycka mig kort)