6 juni 2009

Lördag i Äspnäs

Jahapp, då sitter man här mitt ute i skogen vid datorn en lördagkväll i Äspnäs. Men är ju inte helt ensam någon gång just nu, lill*n gör sig påmind då och då:) På måndag kommer iaf älskling och hämtar mig och alla mina lådor som fått lagras här ett tag, för då går flytten till huset! Vi fick lägenheten uthyrd redan från den 1 juli precis som vi önskat och hoppats:) Det är bara så perfekt, på landet hör ju jag hemma.


Har redan tingat två små dvärghönor som ska få flytta in i förrådet, där det passande nog finns en hundgård anknuten till. Normalt sett skulle man ju kunna tänka sig att min lilla hund skulle få tillbringa sin tid där, men så tänker inte min hjärna:P Äntligen kan jag ha höns igen! Fina att titta på och färska ägg varje dag är inte fel alls:) Bruno ska ju självklart vara inne med oss:) Iaf, dessa två hönsdamer ska få ruva på ägg som kommer från två olika håll i Sverige, och som jag letat! Vilka höns som helst duger ju inte för mig ju. Rätt ras med rätt färg ska det vara!:P Jo, jag vet att det är ganska töntigt men hade ju tänkt mig att kunna sälja lite småkyckligar från dem nästa vår:) De här raserna blev det!




Dvärg Kochin - Pärlgrå






Dvärg Sussex - Vit/Svart Columbia

Nu ska jag gå å kika vad Elina har för sig! Hon fick ju hem Sims 3 i torsdags:)

Kram kram

Inga kommentarer: